C, E, B6, B12, Beta Karoten ve Folat Vitaminleri Bulunan Yiyecekler

Vitaminler hangi yaşta olunursa olunsun önemli ihtiyaçlarımızın başında gelir. Bazı vitamin eksiklikleri hastalıklara davetiye çıkartabileceği gibi bitkisel ve hayvansal kaynaklı besinlerde bulunan organik bileşikler olan vitaminlerin kapsüllerle alınanabilenlerin aşırı tüketimi de vücudumuza zararlı olabilmekte.

Her şeyin doğalının makbul olduğu üzere uzmanlar da vitaminlerin doğal yollardan alınmasını öneriyorlar. Aşağıdaki listede bulunan yiyeceklerin mutlaka alışveriş listesinde bulunması ve tüketmeniz gerekiyor.

C vitamini içeren besinler: Brokoli, kırmızı dolmalık biber, Brüksel lahanası ve papaya.

E vitamini içeren besinler: Badem, ayçiçeği tohumu, fındık, ayçiçeği yağı.

Beta-karoten içeren besinler: Havuç ya da havuç suyu, balkabağı, donmuş ıspanak, yer elması.

Folat içeren besinler: Mercimek, nohut, kuşkonmaz, siyah fasulye, portakal suyu.

B6 vitamini içeren besinler: Patates, muz, ıspanak, tavuk ve tüm hububatlar.

B12 vitamini içeren besinler: Yenilebilir deniztarağı, renkli alabalık, somon balığı ve biftek.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: